EXPORTNÍ CENA DHL UNICREDIT PODVACÁTÉ OCENILA ČESKÉ EXPORTÉRY
Vítězové 20. ročníku soutěže Exportní cena DHL UniCredit pod záštitou agentury CzechTrade jsou již známi. Ocenění si převzaly firmy v kategoriích Malá společnost, Středně velká společnost, Globální exportér a Exportér teritoria, kterým pro letošní rok byly trhy USA a Kanady. Agentura CzechTrade ocenila svého nejúspěšnějšího klienta a nejzajímavější exportní příběh.
Do jubilejního ročníku se přihlásilo 171 firem, z toho 155 jich splnilo kritéria soutěže. „Silná exportní orientace České republiky přímo vybízí k analýze firem, pro které je vývoz významným zdrojem příjmů. Mezi exportéry je mnoho velmi kvalitních společností, které si zaslouží vyzdvihnout a ocenit, a my jsme rádi, že jako odborný garant můžeme být při tom,“ konstatuje Pavel Finger, místopředseda představenstva společnosti CRIF – Czech Credit Bureau.
zdroj : www.exportnicena.cz
Filmasia letos oslaví výročí Hongkongu a uvede novinky korejské kinematografie
Festival asijských filmů oslaví kulaté výročí dvou dekád hongkongské kinematografie. Diváci se mohou těšit nejen na deset významných filmů v kolekci Hvězdy Hongkongu, ale i na spoustu inspirativních hostů. Nebude chybět ani to nejlepší z Jižní Koreje za uplynulý rok. Promítá se v kinech Lucerna a Ponrepo 6. – 12. prosince.
Ku příležitosti oslav 20 let hongkongské kinematografie od předání bývalé kolonie Číně přivítá Filmasia světové hosty, kteří se navíc postarají o bohatý doprovodný program.
zdroj : PR
NÁDECH PRO LÁSKU
Životopisný romantický příběh Nádech pro lásku je natočen podle skutečného příběhu rodičů Jonathana Cavendishe, který je producentem filmu. Scénář napsal William Nicholson, který má na svém kontě dvě nominace na Oscara (Gladiátor, Bídníci, Everest). Režie se ujal Andy Serkis (trilogie Pán prstenů, King Kong), pro kterého je film režijním debutem. V hlavních rolích excelují Andrew Garfield (Hacksaw Ridge: Zrození hrdiny – nomi-nace na Oscara, Amazing Spiderman) a Claire Foy, držitelka Zlatého Globu pro nejlepší herečku za seriál The Crown. V našich kinech od 30.11.2017.
zdroj : PR
Fio banka má 770 tisíc klientů a chystá novinky
Česká Fio banka je pátou největší bankou podle počtu klientů. V současné době jich má více než 770 tisíc, což je meziroční nárůst o 19 %. Přestože stále nabízí běžné bankovní služby bez poplatků, dokáže být v zisku, ke konci září 2017 činil její zisk před zdaněním 268 milionů Kč. Na tiskové konferenci ohlásila řadu novinek pro nejbližší měsíce i příští rok.
Fio banka získává od roku 2013 více než 100 tisíc nových klientů ročně. Ti k ní přechází kvůli službám bez poplatků, širokému portfoliu produktů i kvůli nespokojenosti se svou současnou bankou. Aktuálně má přes 770 tisíc klientů, tedy o 19 % více než před rokem. Fio banka za poslední rok otevřela novou pobočku v Praze i své první hypoteční centrum a přidala 12 nových bankomatů. Do budoucna chce rozšiřovat svou pobočkovou síť o zhruba pět nových poboček v Česku a na Slovensku ročně. Kromě toho plánuje v nejbližší době představit kreditní karty; jejich vydání i vedení bude zdarma a nabídnou mimo jiné volitelný začátek bezúročného období nebo výběry z bankomatů Fio banky bez poplatků.
zdroj : PR
Světová laboratoř lídrů 2017
People Management Forum jako profesní sdružení HR si bere jako svou povinnost přivážet do České republiky zahraniční know-how a představovat špičky našeho oboru. Proto již po čtvrté pořádalo Světovou laboratoř lídrů, která si klade za cíl nás v určité oblasti s novinkami ve světě seznámit.
Tentokrát jsme zvolili trendy v osobním rozvoji a vzdělávání. Díky nástupu nové generace, která je zvyklá přijímat informace novým způsobem, digitalizaci a dalším vlivům, je třeba přehodnotit naše současné firemní přístupy ke vzdělávání. Na konferenci se tedy prezentovalo, jak zapojit efektivním způsobem do vzdělávání gamifikaci, a jak přidávat do našich programů videa s informativním obsahem. Dále také, jak zaměstnance vzdělávat pro průmyslovou revoluci 4.0 či jak zvyšovat jejich odolnost vůči stresu. Do Prahy díky tomu poprvé přijel Louise Evans a Daniel Ofman, kteří jsou oba autoři originálních vzdělávacích konceptů.
zdroj : PR
PAVEL HAAS QUARTET
křest nového alba Kvintety Antonína Dvořáka
Sedm let po triumfu s Dvořákovými kvartety (SU 4038-2, op. 96 Americký a op. 106 - Gramophone Award "Nahrávka roku") se Pavel Haas Quartet ke Dvořákovi vrací. Pro nahrávku kvintetů přizval dva hosty: pianistu Borise Giltburga (vítěz soutěže Královny Alžběty 2013) a zakládajícího člena PHQ Pavla Nikla. Druhý Dvořákův klavírní kvintet vznikl na skladatelově milovaném letním sídle Vysoká na sklonku léta 1887. Proslulý kritik Eduard Hanslick přijal vídeňské provedení díla s nadšením: "Patří k jeho nejkrásnějším pracím. Je to pravý Dvořák." Smyčcový kvintet op. 97, byť jen o 6 let mladší, představuje docela "jiného Dvořáka". Po Novosvětské a Americkém kvartetu je skladatelovou třetí skladbou vzniklou na americkém kontinentu. Kromě inspirace hudbou indiánů kmene Irokézů, s níž se Dvořák setkal v létě 1893 ve Spillville, je např. 3. věta postavena na tématu, jež zvažoval jako možnou novou americkou hymnu. A Hanslickovo dobrozdání? "Je to snad nejjednodušší, nejpřirozenější a nejspokojenější hudba, jaká byla od Haydnových časů zkomponována. Bezstarostné ucho se z ní těší, aniž se náš duch jen jediný okamžik nudí." Pavel Haas Quartet je v Dvořákovi doma; slovy Sunday Times: "v tomto repertoáru dnes prostě nemají konkurenci".
zdroj : www.supraphonline.cz/album/335773-dvorak-kvintety
Maloobchod v Česku se veze na vlně růstu
Český maloobchod zažívá příznivé období. Těží z pozitivního
stavu celé české ekonomiky a z aktuálního vývoje nákupního a spotřebního chování.
Rostoucí příjmy i pozitivně naladěné spotřebitelské klima přispívají k růstu
maloobchodních výdajů populace. Stále větší počet lidí již neupřednostňuje jen
nejlevnější zboží, ale vyhledává kvalitu.
Podle měření společnosti GfK Češi utratili například za potraviny za poslední rok o 3,7 % více než v předchozím období. Objemový nárůst představuje 0,3 %, inflace přispívá dalšími 2,3 %, ovšem zřetelně se projevil i fenomén takzvaného up-tradingu (+1,1 %), který lze zjednodušeně popsat tak, že levnější výrobky stále více nahrazujeme produkty s vyšší kvalitou a cenou,“ informoval Tomáš Drtina, Managing Director GfK CZ&SK, a doplnil: „V nepotravinářských kategoriích zaznamenáváme podobně pozitivní trendy. Pro obchodníky i dodavatele je to bezpochyby dobrá zpráva. Letos poprvé v historii také poklesl podíl zboží prodaného v akci. I přesto tento podíl činí u baleného rychloobrátkového zboží 46 %, což je stále nejvíce v Evropě.
zdroj : www.socr.cz