sobota 18. listopadu 2017

Maloobchod v Česku se veze na vlně růstu

Český maloobchod zažívá příznivé období. Těží z pozitivního
stavu celé české ekonomiky a z aktuálního vývoje nákupního a spotřebního chování.
Rostoucí příjmy i pozitivně naladěné spotřebitelské klima přispívají k růstu
maloobchodních výdajů populace. Stále větší počet lidí již neupřednostňuje jen
nejlevnější zboží, ale vyhledává kvalitu.
Podle měření společnosti GfK Češi utratili například za potraviny za poslední rok o 3,7 % více než v předchozím období. Objemový nárůst představuje 0,3 %, inflace přispívá dalšími 2,3 %, ovšem zřetelně se projevil i fenomén takzvaného up-tradingu (+1,1 %), který lze zjednodušeně popsat tak, že levnější výrobky stále více nahrazujeme produkty s vyšší kvalitou a cenou,“ informoval Tomáš Drtina, Managing Director GfK CZ&SK, a doplnil: „V nepotravinářských kategoriích zaznamenáváme podobně pozitivní trendy. Pro obchodníky i dodavatele je to bezpochyby dobrá zpráva. Letos poprvé v historii také poklesl podíl zboží prodaného v akci. I přesto tento podíl činí u baleného rychloobrátkového zboží 46 %, což je stále nejvíce v Evropě.

zdroj : www.socr.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.